Šta je endoskopija?

Endoskopija je postupak tokom kojeg vaš lekar, koristeći specijalizovane instrumente, ima uvid u unutrašnje organe i krvne sudove vašeg tela.

Endoskopija je bezbedna i bezbolna procedura.

Endoskopija omogućava lekaru koji je izvodi da uoči probleme unutar vašeg tela, bez pravljenja velikih rezova.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov vrši endoskopske preglede, bezbedno, bezbolno i po pristupačnim cenama.

Lekar endoskopista ubacuje endoskop kroz mali rez ili otvor na telu.

Endoskop je u stvari fleksibilna cev sa malom kamerom pri vrhu, koja omogućava lekaru specijalisti da vidi unutrašnjost vašeg tela.

Zašto je potreban endoskopski pregled?

endoskopija

Lekar specijalista može savetovati endoskopiju, kako bi bolje vizuelno ispitao neki organ.

Osetljiva kamera i slika koja se prikazuje direktno na ekranu, omogućava mu da vidi potencijalne probleme i eventualne promene, bez pravljenja velikih rezova.

Ukoliko postoji bilo kakva sumnja, lekar može predložiti endoskopsku biopsiju, koja se sastoji u uzimanju malog uzorka tkiva.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov, uzimanje uzorka vrši potpuno bezbedno i bezbono, i potom ga šalje u laboratoriju na testiranje.

Lekar će pre endoskopskog pregleda saslušati koje sve simptome imate, obaviti fizički pregled, i eventualno predložiti testove krvi. Ovi testovi su veoma važni jer mogu pomoći da se dobiju preciznije informacije i bolje razumevanje uzroka simptoma.

Endoskopija i način pripreme

Lekarska ordinacija Dr Nestorov na čelu sa lekarom specijalistom, daće vam instrukcije o tome kako da se pripremite za endoskopiju.

Većina endoskopskih pregleda zahteva neku pripremu koja prethodi samoj proceduri. Više detalja možete pronaći na stranicama o gastroskopiji i kolonoskopiji.

Pre endoskopije, vaš lekar će uraditi fizički pregled i proučiće kompletnu medicinsku istoriju bolesti.

Neophodno je da lekara obavestite o lekovima koje uzimate, uključujući i dodatke ishrani, kao i alergijama i osetljivosti na pojedine preparate.

Lekove koji izazivaju krvarenja, savetovaće vam da prestanete da uzimate par dana pre endoskopskog pregleda.

Naš savet je da blisku osobu povedete sa vama, jer anestezija koju dobijate može izazvati pospanost i prouzrokovati kratkotrajnu motoričku usporenost.

Endoskopija i njene vrste

Postoji nekoliko vrsta endoskopskih pregleda.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov će vas upoznati sa nekim od njih:

• Artoskopija se koristi za ispitivanje zglobova.
  • Bronhoskopijom se ispituju pluća.
  • Kolonoskopija je ispitivanje stanja debelog creva.
  • Citoskopijom se pregleda bešika.
  • Enteroskopija služi za ispitivanje tankog creva.
  • Histeroskopija se koristi za ispitivanje unutrašnjosti materice.
  • Laparoskopija je vrsta pregleda koja se koristi za ispitivanje abdomena ili karlice.
  • Gastroduodenalna endoskopija se koristi za ispitivanje jednjaka i gornjeg crevnog trakta.
  • Uretroskopija je vrsta endoskopskog pregleda koja se koristi za ispitavanje uretra.

Endoskopija i šta se dešava posle nje

Endoskopski pregled se vrši ambulantno. To znači da isti dan možete ići kući.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov u svakom smislu izlazi u susret svojim pacijentima.

Procedura je bezbedna i ne izaziva veće neprijatnosti. Preventiva i zaustavljanje bolesti u ranoj fazi je najbolji put ka ozdravljenju.

Za zdravlje se sa pravom kaže da je izvor sreće. Čovek koji se oseća zdravo, zadovoljan je, srećan i nasmejan.

Zdravlje je najveće blago i jedino bogatstvo, zato ga čuvajte! Zdravlje se ne podrazumeva, zdravlje se neguje i čuva.

Оставите одговор