Test opterećenja ergometrija 6.000-8.000,00 RSD

Test opterećenja ergometrija

Test opterećenja tj. ergometrija (ergometrijski test) je kardiološki dijagnostički postupak. Neinvazivnog je karaktera i ima za cilj da ispita stanje i funkcionalnu sposobnost srčanog mišića i koronarne cirkulacije pri fizičkom opterećenju. Test opterećenja ergometrija se može obaviti isključivo nakon što je lekar internista ili kardiolog postavio tu indikaciju na bazi prethodnog pregleda, i nije ga moguće obaviti samoinicijativno, bez prethodnog pregleda.

Test opterećenja, ergometrija se izvodi na ergometru – trenažnom biciklu povezanom sa računarom, uz prisustvo lekara kardiologa i medicinske sestre. Pre početka testa, na grudi se postave elektrode portabilnog EKG-a, a na nadlakticu se stavlja manžetna aparata za merenje krvnog pritiska.

Test opterećenja – ergometrija počinje tako što počnete da okrećete pedale uz otpor koji se postrepeno povećava u unapred određenim vremenskim intervalima. Program  testa je u skladu sa Vašom starošću, polom i telesnom masom. Podrazumeva stalno praćenje krvog pritiska i EKG-a. Test je obavljen po završetku programa, ili ranije ako to lekar odredi. Procedura traje između 30 i 45 min.  Tokom testa mogući su bolovi u grudima ili razvoj srčanih aritmija. Takođe, može doći i do naglog porasta pritiska ili pulsa. Cilj testa jeste procena mogućnosti ovakvih pojava, ali u kontrolisanim uslovima uz lekarski nadzor. U tim slučajevima lekar će prekinuti test.

Najčešći razlozi za obavljanje  testa opterećenja srca

• procena težine ranije dijagnostikovane koronarne bolesti. Tipični simptomi koronarne bolesti su anginozne tegobe u vidu pristiska ili stezanja u grudima u naporu ili nevezano od fizičke aktivnosti. Atipični simptomi poput nedostatka daha (dispneje) u naporu, takođe su indikacija za ovaj pregled
  • ispitivanje kondicionog stanja kod sportista, ljudi izloženim stalnom stresu ili fizičkih radnika. To su zdrave osobe, koje nemaju simptome, ali se mogu razmotriti kao kandidati za ergometriju ukoliko su u grupi visoko rizičnih zanimanja (policajci, piloti, vatrogasci, alpinisti i sl. ). Preporuka je da se test fizičkim opterečnjem obavi svim ženama starijim od 50 godina i muškarcima starijim od 40 godina koji planiraju da rade energičnije ili ozbiljnije vežbaju (fitnes, body building).
  • postojanje više faktora rizika za koronarnu bolest (hipertenzija, povišene masnoće u krvi, pušenje, pozitivna porodična anmneza za skardiovaskularne bolesti), posebno dijabetes uz prethodno navedeno
  • ispitivanje pojave aritmija pri naporu
  • ispitivanje oporavka srčanog mišića nakon infarkta i drugih bolesti miokarda. Posledice Covid 19 infekcije sve češće predstvaljaju indikaciju za test opterećenja
  • procena funkcionalnog stanja kod bolesti srčanih zalistaka. Oboljenja srčanih zalistaka su indikacija za ergometriju  zbog procene funkcionalnog kapaciteta, efikasnosti terapije ili neophodnosti hirurškog lečenja.

Neophodni uslovi za ergometriju

• prethodni kardiološki pregled i indikovanje testa
  • sposobnost pacijenta da pokreće pedale ergometra (bicikla za test opterećenja)
  • adekvatno regulisan krvni pritisak
  • odsustvo kontraindikacija za test, što procenjuje kardiolog prilikom prethodnog pregleda

Važna napomena!

Test opterećenja ergometrija se može obaviti isključivo nakon prethodno obavljenog kardiološkog pregleda u našoj ordinaciji, tj. ukoliko je indikovan od strane našeg kardiologa. Tada je cena ove procedure 6.000 dinara. Ukoliko je potrebno da se obavi pripremni kardiološki pregled, on će biti obavljen neposredno pre navedenog testa, i doplaćuje se u ovom slučaju 2.000 dinara – ukoliko se kardiolog saglasi da je ergometriju bezbedno obaviti. Ukoliko ne dobijete saglasnost kardiologa, kardiološki pregled će biti naplaćen po važećem cenovniku, uz dobijanje specijalističkog izveštaja i EKG zapisa.

Zakažite pregled online

Jednostavno poputnite polja koja su Vam ponuđena ispod i pošaljite Vaš zahtev za zakazivanje pregleda. Naše osoblje će Vas kontaktirati u najkraćem roku sa potvrdom i vremenom za pregled.