Sindrom iritabilnog kolona

Sindrom iritabilnog kolona je najčešće oboljenje sistema organa za varenje. Poznat je i kao „sindrom nervoznih creva“, ali i kao spastički kolon, spastički kolitis, mukozni kolitis, prenadraženo debelo crevo.

Brz način života ostavlja traga, najpre, na organima za varenje. Gotovo da ne postoji osoba na svetu koja se makar jednom u svom životu nije susrela sa „nervoznim crevima“. Međutim, problem nastaje kada akutni oblik pređe u hronično stanje.

Procenjuje se da od njega pati 14 odsto odraslog stanovništva. Pri čemu 2 do 3 puta više pogađa žene. Iako se obično javlja u 3. ili 4. deceniji života, sve je veći broj i mlađih koji oboljevaju.

Imajući ovo u vidu lekarska ordinacija Braće Jerković vam otkriva kako da prepoznate na vreme sindrom iritabilnog kolona.

Sindrom iritabilnog kolona je bolest savremenog čoveka

Tačan uzrok pojave nije otkriven. Razlog za to leži u činjenici da ne postoji upala, niti ikakva infekcija. U pitanju je potpuno organski zdravo crevo, kod kog je prisutan funkcionalni poremećaj komunikacije mozak – digestivni trakt.

Sindrom iritabilnog kolona

U većini slučajeva povezuje se sa stresnim situacijama, mada ključnu ulogu ima i genetika. Kao uzročnik svrstava se i osetljiv imuni sistem. Nije redak slučaj da hormonske promene i pojedini lekovi izazovu problem.

Intolerancija na laktozu, ali i na neke druge namirnice, takođe, može da utiče na pojavu sindroma iritabilnog kolona.

U čak 60 odsto slučajeva oboljenje su izazvale anksioznost i depresija. Naime, nervni sistem kontroliše rad debelog creva te ono reaguje na psihičke tegobe. S obzirom da su ova 2 sistema usko povezana u nekim situacijama nervozna creva mogu da uzrokuju anksioznost.

Koji su simptomi sindroma iritabilnog kolona?

Bol i grčevi u trbuhu su karakteristični znaci za sindrom iritabilnog kolona. Prate ih naizmenična smena dijareje i zatvora, kao i učestale, sluzave, oskudne stolice. Zatim, nadimanje, podrigivanje, pojačani gasovi, gorušica, mučnina. Prisutni su i osećaj nedovoljnog pražnjenja creva i rani osećaj sitosti nakon jela.

Sindrom iritabilnog kolona obuhvata šaroliku simptomatologiju. Ponekad se javljaju i simptomi koji nisu direktno povezani sa radom creva. Tu spadaju umor, glavobolja, loš dah, bol u leđima, nesanica, pa i problemi prilikom mokrenja i srčane smetnje.

Kako se dijagnostifikuje sindrom iritabilnog kolona?

Nakon pregleda gastroenterologa kako bi se prepoznali simptomi i isključile druge bolesti, rade se laboratorijske analize krvi, mikrobiologija i koprokultura na okultno krvarenje, kao i kolonoskopija, tj. detaljni pregled debelog creva.

Lečenje nije jedinstveno, već zavisi od uzroka i stanja pacijenta. Glavni cilj svake terapijae je uspostavljanje redovnog rada creva. U tu svrhu koriste se medikamenti i dijetetski režim ishrane koji podrazumeva namirnice bogate vlaknima, a izbegavanje teško varljive hrane.

Kako su stres i psihički problemi česti uzročnici nervoznih creva u lečenje je neophodno uključiti i psihoterapiju.

Sindrom iritabilnog kolona

Sindrom iritabilnog kolona nije opasno oboljenje, ali u značajnoj meri narušava kvalitet svakodnevnog života. Zato, ako ste primetili neki od navedenih simptoma zakažite pregled u lekarskoj ordinaciji Dr Nestorov.

Оставите одговор