Pedijatrijski pregledi

pregled pedijatra

Pedijatrijski pregledi se umnogome razlikuje od pregleda odraslih. Deca nisu kao odrasli i postoje značajne razlike u simptomima bolesti, pristupu i načinu lečenja.

U ovom blogu lekarska ordinacija Dr Nestorov će vam ukazati na značajne razlike, opšte principe i kratak pregled pedijatrijskog pregleda u različitim starosnim grupama.

Pedijatrijski pregledi – ciljevi i svrhe ispitivanja deteta

Veoma je važno napraviti razliku između rutinskog pregleda kod beba (koji se vrši uglavnom zbog abnormalnosti u rastu i razvoju) i ispitivanja bolesnih beba ( kako bi se utvrdila priroda i uzrok bolesti ili povrede).

pedijatrijski pregledi

Pedijatrijski pregledi starije dece se nekada vrši za specifične namene, kao što su  spremnost za polazak u vrtić ili školu, a ponekada i da bi se utvrdio uzrok povreda na detetu, kao i razlozi za simptome koje osećaju.

Bez obzira zašto se pregled vrši, lekar treba da ima značajno predhodno znanje i iskustvo u pedijatriji, kao i o  tome koje su normalne razvojne faze kod dece različitih uzrasta.

Pedijatrijski pregledi i uspostavljanje dobrog odnosa sa detetom

Veoma je važno da pedijatar, pre pregleda, uspostavi prijateljski i odnos poverenja, kako sa detetom, tako i sa roditeljima.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov, u svom timu ima vrhunske pedijatre i stručnjake, koji sa velikom pažnjom pristupaju svakom detetu, kako bi pregled bio što ugodniji i manje traumatičan.

Pedijatrijski pregledi dece u pubertetu

Razvoj dece u pubertetu ima važne posledice na njihovo fizičko i psihičko zdravstveno stanje.

Prilikom procene uzimaju se u obzir tri faze u njihovom razvoju:

Faza odojčeta, koja traje od rođenja do druge godine života. U ovoj fazi se obraća pažnja na ishranu koje je dete koristilo, kao i metaboličke hormone koji kontrolišu rast i razvoj.

Faza detinjstva, koja traje od druge do desete godine, kada veliki uticaj imaju hipofiza i hormoni rasta, za normalan rast i razvoj.

Pubertet ili adolescentska faza kada su polni hormoni veoma bitni za detetov razvoj.

Pedijatrijski pregledi koji se vrše u najranijoj fazi, kada se dete tek rodi, mogu omogućiti tačnu procenu rasta i razvoja u pubertetu.  zato je neophodno dete redovno kontrolisati i imati pouzdanog pedijatra, koji će ga iz godine u godinu pratiti u odrastanju i njegovom sazrevanju.

Pedijatrijski pregledi  i njegove vrste

Kao i kod odraslih i u pedijatriji postoje različite vrste pedijatrijaskih pregleda, u odnosu na starosnu dob deteta i simptome bolesti koje ispoljava.

Kardiološki pregledi dece

pedijatrijski pregledi

Kardiološki pregled je dobra tačka od koje svaki pedijatar treba da krene. Ovaj pregled se sastoji od merenja pulsa, ritma i snage srčanog mišića. Zatim se osluškuje zvuk srca i ustanovljava se da li postoje  šumovi. Ukoliko se kod pedijatra javi bilo kakva nedoumica, neophodno je merenje krvnog pritiska kod deteta, kao i ultrazvuk srca, kako bi se odagnale sve sumnje i uspostavila tačna dijagnoza.

Pedijatrijski pregledi respiratornih organa

Ovaj pregled meri brzinu disanja, kao i kretanje zida dijafragme i grudnog koša u mirnom stanju i pri jačim naporima, poput kašlja ili plakanja.

Svaki šum koji se prilikom pregleda uoči može ukazati na bolesti koje su kod dece veoma česte, poput astme ili pak virusnog šištanja i neophodno ih je na vreme, uz adekvatnu terapiju, lečiti.

Pedijatrijski pregledi uha, grla i nosa

Ovo je verovatno pedijatrijski pregled, koji se najčešće vrši kod dece.

Upala ušiju kod male dece je veoma česta pojava, zato je ORL pegled neophodan, kako bi se ustanovilo o kakvoj vrsti upale se radi i koju terapiju je potrebno prepisati.

pedijatrijski pregledi

Pregled grla i sluznice nosa, detetu može biti neprijatno i izazvati uznemirenost, zato je dobar pristup pedijatra veoma bitan.

Pedijatri lekarske ordinacije Nestorov, svakom detetu prilaze sa velikom pažnjom, i na taj način stiču poverenje, koje je kod dece od krucijalnog značaja.

Gastroenterološki pregledi kod dece

Bolovi u stomačiću su česta pojava, i jedan od razloga da se potraži pomoć pedijatra. Pregled se obavlja laganim opipavanjem trbuha, traženjem eventualnih otoka i lociranju bola. Na osnovu ovog pregleda lekar može utvrditi uzroke i simptome bolesti, eventualnu dehidracija kod deteta, kao i slične gastroenterološke smetnje.

Pedijatrijski pregledi mišićno-skeletnog sistema

Ova vrsta pregleda podrazumeva uočavanje zakrivljenosti i deformiteta kičmenog stuba kod dece, kao i obavezne provere kukova i stopala kod beba, koje mogu prouzrokovati brojne probleme u kasnijem periodu odrastanja.

Pedijatrijski pregledi centralnog nervnog sistema kod dece

U najranijem perodu života je veoma važno utvrditi da li dete ima normalan razvoj motornih funkcija, govora i socijalnih interakcija.

Pedijatrijski pregled fontanele je obavezan. Ovo je polazna tačka svakog pedijatra i zato će pri prvom kontaktu sa bebom, svaki stručnjak pre svega će opipati glavicu i na taj način isključiti neke ozbiljnije probleme, koji bi mogli da utiču da zdravlje vašeg deteta.

Pedijatar takođe treba da proveri sluh, vid i da ustanovi da li dete normalno pokreće glavu u svim pravcima, reaguje na zvuk i nadražaje.  Položaj i pokretljivost ekstremiteta mora biti usklađena i oni bi morali biti u punoj snazi, od samog rođenja deteta.

Ovakva vrsta pregleda neophodna je da bi se utvrdilo  da li će se dete u kasnijem  periodu imati normalan psiho-fizički razvoj.

Pedijatrijski pregledi u zavisnosti od starosti deteta

Pedijatar vrši pregled dece u zavisnosti od starosnih grupa. Tako su u odnosu na simptome bolesti, praćenje rasta i razvoja podeljeni na nekoliko posebnih grupa:

Novorođenčad

Bebe od šeste nedelje

Bebe od 7-9 meseci

Mala deca uzrasta do dve godine

Deca predškolskog uzrasta

Deca školskog uzrasta

Adolescenti

Svaka razvojna faza ima svojih specifičnosti, zato je za roditelje veoma važno da imaju pedijatra kojem mogu verovati !

Pedjatrijski pregledi u lekarskoj ordinaciji Dr Nestorov

Opšte je poznato da svako dete, manje ili više, ima strah od lekara. U lekarskoj ordinaciji Dr Nestorov, bez obzira na uzrast, deci je pregled ugodan i ne izaziva nikakve neprijatnosti.

Uz prijatnu atmosferu, drugarsku priču, i po neki slatkiš , tu smo da pomognemo našim mališanima i rešimo sve njihove probleme.

Lekarska ordinacija Dr Nestorov je uvek tu za naše mališane.

Оставите одговор