Skrining zdravlja i njegov značaj

skrining zdravlja

Skrining zdravlja je strategija koja se koristi da bi se identifikovalo moguće prisustvo  bolesti kod pojedinaca bez znakova ili simptoma. To može uključiti i osobe sa simptomatičnom ili pre-simptomatičnom ili neprepoznatom simptomatičnom bolešću.

Skrining zdravlja se razlikuje od dijagnostičkih testova

skrining zdravlja

Skrining zdravlja je donekle neobičan jer se obavlja na osobama koje su očigledno dobrog zdravlja, dok se dijagnostički testovi rade kada neko već pokazuje znake ili simptome bolesti.

Skrining zdravlja je glavna mera očuvanja vašeg zdravlja

Večna fraza: “male stvari koje radite za um i telo dovode ka vašem ukupnom blagostanju” je potpuno tačna. Jednostavne akcije kao što su smanjivanje količine šećera koje jedete ili 15 minuta šetnje svakog dana mogu trajno poboljšati vaše zdravlje.

Nažalost, one neće u potpunosti garantovati vaše ukupno zdravlje. Ljudsko telo je složena mašina, a savremeni način života, konstantna izloženost stresu i umor vremenom uzrokuju poremećaje i oštećenja organizma, koja mogu prerasti u hronične bolesti.

skrining zdravlja

Upravo zato je potpuni skrining zdravlja danas postao neophodan. Skrining intervencije su dizajnirane da rano identifikuju bolesti. To omogućava ranu intervenciju, jer kada se bolest otkrije u ranoj fazi i pristupi tada lečenju, mogu da se spreče ili odlože problemi bolesti, a samim tim i da se smanji smrtnost.

Takođe, redovni i kompletni pregled iz godine u godinu pruža jasnu sliku lekarima o vašem zdravstvenom stanju i olakšava im praćenje nastalih promena.

Kada je vreme za skrining zdravlja?

Mnogi ljudi nemaju svest o očuvanju svog zdravlja, pa se teško odlučuju na potpuni skrining zdravlja. U tom slučaju savete treba da vam pruži lekar uzimajući u obzir:

Starost i pol,

Faktore rizika – koji uključuju porodičnu i ličnu istoriju bolesti. Naročito ako imate bliskog rođaka obolelog od kancera, kao i vaš način života. Tu spadaju pušenje, prekomerna težina ili gojaznost, visok holesterol i visok krvni pritisak.

Skrining se obično sastoji od dva koraka. Cilj prvog koraka je traženje znakova bolesti. Rezultati testa se smatraju “pozitivnim” ako se pronađu znaci bolesti i “negativni” ako se ne pronađu nikakvi znaci.

Drugi korak se radi isključivo za pozitivne rezultate, a uključuje dalje testove kako bi se omogućila preciznija dijagnoza.

Skrining zdravlja obuhvata opšti, radiološki i laboratorijski pregled

Testovi za potpuni skrining zdravlja nisu invazivni i obuhvataju kompletan lekarski pregled. EKG sa analizom, kompletnu ultrazvučnu dijagnostiku celog tela, dopler preglede krvnih sudova, kao i detaljne laboratorijske analize, tumor markere i hormone.

skrining zdravlja

Ordinacija Dr Nestorov poseduje najsavremeniju dijagnostičku opremu za otkrivanje patoloških promena i pre nego što nastanu očigledni simptomi, a sve preglede obavlja visokokvalifikovano osoblje u prijatnim uslovima.

Zakažite na vreme telefonom ili mailom potpuni skrining zdravlja jer Ordinacija Dr Nestorov nudi neverovatni popust od čak 63 odsto!