Alergija na polen – neizostavni „pratilac“ proleća

Alergija na polen

Alergija na polen je neizostavni „pratilac“ proleća i većini ljudi pravi izvesne zdravstvene probleme.

Polen je zapravo fini prah koji drveću, cveću, travi i korovu služi za oprašivanje. Međutim, mnogi ljudi imaju negativan imunološki odgovor na njega.

Imuni sistem ima ulogu da nas brani od virusa i bakterija. Kod ljudi koji imaju alergiju na polen, imunološki sistem pogrešno identifikuje bezopasni polen kao opasnog uljeza i počinje da proizvodi hemikalije u borbi protiv njega.

Ovo je poznato kao alergijska reakcija a simptomi su: kijavica, zapušen nos, suzne oči….

Neki ljudi alergiju na polen imaju tokom cele godine, dok ih drugi imaju samo u proleće, posebno kada cvetaju breze.

Kada se alergija razvije, malo je verovatno da će ikada nestati . Međutim, simptomi se mogu lečiti lekovima ili injekcijama protiv alergije. Unošenje određenih promena u način života, takođe može pomoći u ublažavanju simptoma.

Alergija na polen naziva se još i alergijskim rinitisom.

Koje sve vrste alergija na polen postoje?

Postoje stotine biljnih vrsta koje ispuštaju polen u vazduh i izazivaju alergijske reakcije.

Alergija na polen

Alergija na polen breze je jedan od najčešćih alergena u vazduhu tokom proleća. Kako drvće cveta, pušta sitna zrnca polena koja se rasejavaju vetrom.

Jedno drvo breze može da proizvede 5 miliona polenovih zrna, i to na udaljenosti do 100 metara od matičnog drveta.

Alergija na polen hrasta takođe je zastupljena u proleće . Iako se smatra da je polen hrasta blagi alergen u poređenju sa polenom drugog drveća, on ostaje u vazduhu duže vreme. To može izazvati ozboljne alergijske reakcije za ljude koji imaju alergiju na polen.

Alergija na polen trave je glavni pokretač alergija tokom letnjih meseci. Uzrokuje neke od najtežih simptoma koji se veoma teško leče. Injekcije kao i lekovi protiv alergije daju efikasne rezultate.

Simptomi alergije na polen

Simptomi alergije na polen uključuju:

• Nazalno začepljenje i pritisak u sinusima.
  • Bol u jednom delu lica, curenje iz nosa i osećaj svraba.
  • Suzne oči, bol u grlu, kašalj, otečena sluzokoža plavkaste boje, nedostatak čula ukusa i mirisa.

Kako se uspostavlja dijagnoza?

Dijagnoza alergije na polen najlakše se uspostavlja alergološkim testovima. Alergologu morate istaći u koje vreme vam se javlja alergija, kao i koliko dugo vam simptomi traju.

Test ubodima igala na kozu ima za cilj da utvrdi na šta ste konkretno alergični. Na mestu alergena razviće se crvenilo, otok i svrab i to u roku od 15 do 20 minuta.

Kako se leči alergija na polen?

Kao i kod drugih alergija, najbolji način lečenja jeste izbegavanje alergena. Međutim, polen je veoma teško izbeći.

Izloženost polenu možete umanjiti na sledeći način:

• Boravak u zatvorenom tokom suvih i vetrovitih dana u proleće posebno.
  • Izbegavajte obavljanje baštenskih poslova, a ukoliko morate da ih radite sami koristite maske i zaštitne rukavice.
  • Zatvarajte prozore i vrata kada je koncentracija polena u vazduhu visoka.
  • Korišćenje lekova i injekcija koje vam vaš lekar prepiše.
  • Korišćenje terapije u vidu injekcija koje stvaraju imunološki odgovor pokazale su se kao veoma efikasne. Alergijske injekcije su oblik imunoterapije koje uključuju seriju injekcija alergena. Količina alergena u injekciji se postepeno povećava tokom vremena. Ima za cilj da modifikuje odgovor vašeg imunološkog sistema na alergen, pomažući da se smanji ozbiljnost alergijskih reakcija. Potpuno olakšanje možete doživeti u roku od 1 do 3 godine od početka tretmana.

Kada se treba obratiti lekaru?

Ukoliko simptomi alergije postanu ozbiljniji nego inače ili dobijete neželjenu reakciju na lekove, potrebno je obratiti se lekaru.

Ako koristite određene suplemente, čajeve, ili lekove na biljnoj bazi obavestite vašeg lekara, jer mogu smanjiti efikasnost određenih lekova.

Alergija na polen

U lekarskoj ordinaciji dr Nestorov možete zakazati pregled alergologa, kao i uraditi svu laboratorijsku dijagnostiku, kao i alergološke testove.

Mi smo tu kako bi  vaše zdravlje uvek bilo u sigurnim rukama.