Šta podrazumeva internistički pregled?

Internistički pregled

Internistički pregled je kompletan pregled specijaliste interne medicine.

Svi smo svesni da je pažnja koju posvećujemo organizmu najbolji odraz našeg zdravlja. Upravo zbog toga svest o zdravom načinu života poslednjih godina je podignuta na viši nivo. Te sve veći broj ljudi vodi računa o svojoj ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti.

Međutim, ma koliko se trudimo da živimo zdravo pojedine bolesti, usled uticaja genetike i spoljašnje sredine, ne mogu se izbeći. To znači da je i preventiva sastavni deo zdravog života. Odnosno, godišnji skrining zdravlja je osnova za utvrđivanje rizika od pojave složenih bolesti. A u njemu glavnu ulogu ima internistički pregled.

Godišnji pregledi

Šta podrazumeva pregled interniste otkriva vam lekarska ordinacija Braće Jerković, Dr Nestorov.

Internistički pregled je razvijen u 19. veku

Prvi podaci o lečenju internističkih bolesti dolaze od drevnih naroda Inka, Maja i Asteka. Dok je u tradicionalnoj indijskoj medicini, Ajurvede postajala kao posebna grana pod nazivom Kaja Ćikitsa.

Ipak, internistički pregled, kakav danas znamo, nastao je tek u 19. veku. Naime, Thomas Sydenham je u 17. veku postavio temelje kliničkog pristupa dijagnozi i proučavanju istorije bolesti u lečenju. Da bi Giovanni Battista Morgagni u narednom veku razvio patološku anatomiju i laboratorijske analize.

Na temelju ovih otkrića razvila se u 19. veku interna medicina.

Šta obuhvata internistički pregled?

Interna medicina se bavi proučavanjem, lečenjem i sprečavanjem bolesti unutrašnjih organa, kao što su bolesti srca, pluća, krvi i krvnih sudova, organa za varenje, bubrega i sl. Iako naziv ukazuje na unutrašnje organe ona leči čoveka kao celinu, pa se opravdano smatra “kraljicom medicine”.

To znači da i internistički pregled predstavlja najveći stepen brige za zdravlje, jer omogućava postavljanje dijagnoze u najsloženijim zdravstvenim situacijama. Pregled obavlja internista, a po potrebi mogu se obaviti i dopunske analize kod drugih specijalista i subspecijalista kako bi se rezultati objedinili i utvrdilo tačno stanje pacijenta.

Internistički pregled

Imajući u vidu sveobuhvatnost, ovo su najvažniji lekarski pregledi koje treba svaka osoba starija od 40 godina da obavi jednom godišnje. Tu, pre svega, spada sistematski kardiološki pregled koji obuhvata ultrazvuk i EKG srca, holter koji obavlja 24-satno snimanje, kao i test opterećenja.

Zatim endokrinološki pregled kojim se utvrđuje da li postoje problemi sa štitnom žlezdom, ali i nadbubrežnim i polnim žlezdama, tj. jajnicima kod žena i testisima kod muškaraca.

Nefrološki pregled bavi se pitanjem uro-genitalnog sistema. Veoma čest zdravstveni problem kod oba pola jesu infekcije urinarnog trakta. One se vrlo lako otkrivaju i leče antibioticima, ali za detaljnije sagledavanje neophodan je urološki pregled sa ultrazvukom. Njime se stiče jasna slika položaja, veličine i strukture bubrega, izgleda i veličinu bešike, a kod muškaraca i prostate i veličine i strukture testisa.

Gastroenterološki pregled se bavi bolestima sistema za varenje i jetre. Njega čine gastroskopija, tj. vizuelni pregled zidova jednjaka, želuca i dvanaestopalačnog creva i kolonoskopski pregled kojim se ocenjuje stanje na unutrašnjoj površini debelog creva.

Zašto je internistički pregled značajan?

Važnost internističkog pregleda je velika, jer teške bolesti obično napadaju više organa. Pa redovnom proverom mogu se otkriti u ranom stadiju kada je izlečenje uspešno u čak 90 odsto slučajeva.

Takođe, internistički pregled je obavezan deo predoperativne obrade, ali i kod prvih primećenih nepravilnosti u funkcionisanju organizma.

Privatna lekarska ordinacija, Dr Nestorov ima vrhunske stručnjake iz nevedenih oblasti. Pozovite nas i na vreme zakažite svoj internistički pregled.